Igår  berättade Resumé om vilka årets jurymedlemmar är för Guldägget. Jag har fått chansen att sitta i juryn för PR-kategorin och det ska bli galet intressant, extremt lärorikt och säkerligen rejält inspirerande. Att jag sen i grunden är skeptisk till just pr-tävlingar adderar både till mitt intresse och min nyfikenhet för att delta.

Min skepticism till pr-tävlingar handlar om en oro för att tävlingen blir ett fokus i sig. Överordnat uppdragsgivarens kommunikativa behov. Men att tillsammans med kunniga branschkollegor under ledning av Tom Beckman diskutera de inskickade kommunikationslösningarna blir säkerligen både nyttigt och en rejäl kreativitetsinjektion.

Men nej jag kommer inte blogga på Guldäggsbloggen. Inte för att jag fått frågan ens. Men om det är så att alla jurymedlemmar kanske erbjuds göra det så säger jag nej tack redan nu.  Anonymitet är inte det som ska behövas för att ”släppa ordet fritt på riktigt” i vår bransch.

Tusen tack Björn Mellstrand för att du låter mig delta och vara ”ledig” i tre dagar för att ägna mig åt juryarbetet och tack Sveriges kommunikationsbyråer för att ni frågade mig!

/Brit Stakston

